Anna Demarczyk

Psycholog, absolwentka jednolitych studiów magisterskich Społeczna psychologia kliniczna Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Ukończyła staż zawodowy w Komitecie Ochrony Praw Dziecka, gdzie również późniejsze doświadczenie zawodowe rozwijała w ramach wolontariatu. Jej zainteresowania naukowe to psychologia zdrowia, zwłaszcza zjawisko wzrostu potraumatycznego. W ramach prywatnej praktyki klinicznej prowadzi indywidualne konsultacje psychologiczne oraz coaching osób dorosłych, zajęcia szkoleniowe z zakresu kompetencji miękkich dla wybranych grup zawodowych , konsultacje wychowawcze dla rodziców, a także warsztaty dla rodziców nastolatków, dla rodziców rozwodzących się oraz grupy edukacyjno-wsparciowe dla bliskich i opiekunów osób zmagających się z chorobą nowotworową.
Zapisy online:
Wykształcenie
Magister psychologii

Aktualności psychologa

Wsparcie zamiast presji
30 maja 2016
Z perspektywy mojego zawodu zdrowie młodych ludzi nie wygląda wystarczająco dobrze. Dla równowagi natura daje nam w młodości dość dużą sprawność fizyczną i niezłą kondycję zdrowotną (w sensie medycznym), abyśmy mogli poradzić sobie z, niezwykle w tym czasie trudnym, położeniem w kontekście psychologicznym.
Odetchnij z ulgą
24 listopada 2015
Wiele chorób możemy leczyć przy użyciu farmakologii lub zabiegów medycznych. Są to zarówno dolegliwości fizyczne jak i psychiczne. Często jednak leczenie przy użyciu leków wspomagane jest także opieką psychologiczną. Wskazania do tej ostatniej coraz częściej docierają do świadomości pacjentów i lekarzy różnych specjalizacji.
Nie kontrolujemy skutków, kontrolujmy przyczyny otyłości
9 listopada 2015
Pisałam już wielokrotnie o otyłości jako problemie, chorobie, dysfunkcji i o różnych aspektach życia z otyłością w kontekście leczenia objawowego. Dziś chciałabym skupić się na jej przyczynach – w oparciu o moją praktykę – śmiało mogę nazwać je głównymi, często zaś wręcz jedynymi. Główną przyczyną problemów z utrzymaniem prawidłowej wagi są zaburzenia funkcjonowania psychologicznego
Predyspozycje i umiejętności w pracy z chorymi somatycznie
12 marca 2015
Choć wiemy, że każdy z nas w swoim życiu może znaleźć się w sytuacji, kiedy będzie musiał stawić czoła własnej chorobie, to jednak wiadomość o jej wystąpieniu z reguły jest nagła i niespodziewana, a już z całą pewnością niechciana.
Czy otyłość jest chorobą?
10 marca 2015
A jeśli tak, to czy w jej leczeniu psycholog może mieć swój udział? Na każde z tak postawionych pytań odpowiedź brzmi: tak!
Diagnoza: nowotwór. Czy i kiedy do psychologa?
10 marca 2015
Psychoonkologia to spotkanie na granicy psychologii i onkologii, a granicę tych dwóch dziedzin wyznacza indywidualne zapotrzebowanie ze strony Klienta. Biorąc pod uwagę obszary, którymi się ta nauka zajmuje, Klientem jest każdy z nas. Psychoonkologia dotyczy bowiem zarówno pracy z osobami chorymi onkologicznie, z ich rodzinami lub opiekunami, współpracy psychologów z personelem medycznym ale także działań prewencyjnych mających na celu zachowania profilaktyczne oraz umożliwienie wczesnej diagnostyki.